شرایط و قوانین استفاده و نحوه رعایت حریم شخصی کاربران در اپلیکیشن “های (hi)”

 

بخش اول: شرایط و قوانین استفاده از خدمات اپلیکیشن “های hi”

تعاریف و اصطلاحات:

اصطلاحاتی که در این شرایط و قوانین به کار رفته است دارای معانی مشروح زیر است:

“های (hi)”: خدمات نرم‌افزاری که توسط ارایه دهنده به منظور جابه‌جایی مسافر به کاربران ارائه می‌شود.
اپلیکیشن: نرم‌افزار متعلق به شرکت که به منظور استفاده از خدمات “های (hi)“، حق استفادۀ موقت از آن برابر شرایط مندرج در قرارداد خصوصی و سند حاضر به کاربران یا طرف‌های تجاری شرکت اعطا می‌شود.
قرارداد خصوصی: توافق کتبی یا الکترونیکی فی‌مابین شرکت و کاربر راننده یا طرف‌های تجاری شرکت، جهت بهره‌برداری موقت از نرم‌افزار “های (hi)”.
کاربر: شخصی حقیقی یا حقوقی است اعم از مسافر، راننده و مهمان که برابر شرایط و قوانین حاضر از طریق اینترنت به اپلیکیشن متصل و از خدمات “های (hi)” بهره مند می‌شود.
کاربران: از کاربر راننده، کاربر مسافر و کاربر مهمان یا سایر کاربران اپلیکیشن “های (hi)”، تحت عنوان کاربران یاد می‌شود.
کاربر راننده: شخص حقیقی است که در اپلیکیشن راننده “های (hi)” برای دریافت درخواست سفر و ارائه‌ی خدمات ثبت‌‌نام کرده ‌است.
کاربر مسافر: شخص حقیقی یا حقوقی است که در اپلیکیشن مسافر “های (hi)” برای ارسال درخواست سفر ثبت‌‌نام کرده‌ است.
کاربر مهمان: شخص حقیقی است که بدون نیاز به داشتن حساب کاربری، توسط کاربر مسافر جهت استفاده از خدمات “های (hi)” معرفی می شود.
حساب کاربری: حسابی است که اشخاص برای استفاده از خدمات “های (hi)” در اپلیکیشن ایجاد کرده‌اند.
موجودی: مبلغی است که کاربران در حساب کاربری خود به منظور استفاده از خدمات “های (hi)” دارند. این مبلغ به صورت پرداخت از طریق سامانه‌ی بانکی و کارتهای عضو شبکه‌ی شتاب و یا با استفاده از کیف پول طرف‌های تجاری طبق شرایط و قوانین حاضر منظور و محاسبه خواهد شد.
اطلاعات محرمانه: اطلاعاتی که توسط کاربران در “های (hi)” قرار داده می‌شود، اعم از اطلاعاتی که به صورت مستقیم از سوی کاربران وارد می‌شود و همچنین اطلاعاتی که به صورت خودکار و در نتیجه‌ی بهره‌برداری از خدمات “های (hi)” توسط شرکت یا طرف‌های تجاری تولید یا در اختیار شرکت قرار داده می‌شود.
قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران: قانون اساسی، قوانین عادی، آئین‌نامه‌های اجرایی، بخشنامه‌ها، دستورالعمل‌ها و کلیه ضوابط قانونی حاکم بر انجام موضوع قرارداد اعم از قانون بیمه اجباری شخص ثالث، آئین نامه راهنمائی و رانندگی و قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی.

حساب کاربری

کاربران با ثبت‌نام در اپلیکیشن “های (hi)”، همچنین با هر بار استفاده از خدمات آن، می‌پذیرند که شرایط و قوانین حاضر را به صورت کامل مطالعه کرده و آن را با اطلاع کامل از شرایط و معانی‌اش پذیرفته‌اند. این شرایط و قوانین ممکن است در طول زمان تغییر کند. استفادۀ کاربران از اپلیکیشن، پس از هر بار تغییر در شرایط و قوانین، به معنی پذیرش تغییرات مذکور است. این قوانین برای مطالعه کاربران در سایت و اپلیکیشن “های (hi)” در دسترس است.
برای استفاده از خدمات “های (hi)” لازم است که هر کاربر اعم از شخص حقیقی یا حقوقی یک حساب کاربری در اپلیکیشن بسازد. تنها اشخاصی که بیش از ۱۸ سال سن دارند و واجد اهلیت قانونی هستند می‌توانند اقدام به ساخت حساب کاربری در اپلیکیشن کنند. کاربر مذکور برای استفاده از خدمات باید نام، نام خانوادگی، آدرس پست الکترونیکی و شماره همراه خود را در اپلیکیشن “های (hi)” ثبت کند.
تبصره: کاربران در صورت نیاز به استفاده از خدمات جدیدی که در آینده در “های (hi)” عرضه میشود، باید برای تکمیل اطلاعات خواسته شده توسط طرف‌های تجاری از قبیل نشانی اقدام کنند.
تبصره: کاربر مهمان الزامی به داشتن حساب کاربری در “های (hi)” نداشته لیکن برای استفاده از خدمات “های (hi)” می بایست واجد اهلیت قانونی از جمله حداقل سن ۱۸ سال باشد.
کاربران شخص حقوقی مکلف به معرفی نماینده (شخص حقیقی) برای ثبت‌نام در اپلیکیشن هستند و اطلاعات این شخص حقوقی باید در اپلیکیشن قید شود.

  • هیچ یک از کاربران حق استفاده از ربات و نرم‌افزارهای مرتبط یا واسط را برای استفاده از اپلیکیشن اعم از احراز هویت، تکمیل اطلاعات، ارسال درخواست و غیره ندارند.
  • کاربران می‌پذیرند کلیه اطلاعات درخواستی اپلیکیشن را مطابق با واقعیت، صحیح و به‌‌روز وارد کنند و شخص کاربر مسئول عدم صحت و به‌ روز نبودن اطلاعات است. در صورت اثبات خلاف این موضوع، شرکت هیچ گونه مسئولیتی در مورد خسارات و مشکلات ناشی از عدم اعتبار اطلاعات اعلامی بر عهده نخواهد داشت.
  • کاربران متعهد می‌شوند که صرفا با ایمیل متعلق به خود در اپلیکیشن ثبت‌نام کنند. در غیر این صورت در برابر شخص ذی‌نفع صاحب ایمیل تماما مسئول بوده و شرکت به محض آگاهی از این موضوع مجاز خواهد بود نسبت به لغو عضویت و حساب کاربری اقدام کند.
  • هر شخص تنها می‌تواند یک حساب کاربری به عنوان کاربر مسافر یا کاربر راننده یا استفاده‌کننده از خدمات “های (hi)” داشته باشد. در صورتی که شرکت اطلاع یابد که به نام یک شخص اعم از حقیقی و یا حقوقی حساب‌های کاربری متعدد وجود دارد، مجاز خواهد بود نسبت به قطع خدمات و غیرفعال کردن حساب‌های کاربری مذکور اقدام کند.
  • مسئولیت همۀ فعالیت‌هایی که از طریق حساب کاربری اشخاص حقیقی و یا حقوقی در اپلیکیشن انجام می‌شود، به عهدۀ کاربران است. بنابراین مسئولیت اشخاص ثالث یا افرادی غیر از کاربر که با آن حساب از خدمات اپلیکیشن استفاده می‌کنند، تماما متوجه کاربر صاحب‌حساب است. کاربر دارای حساب کاربری با کاربر مهمان، دارای مسئولیت تضامنی در قبال اشخاص اعم از شرکت، سایر کاربران و اشخاص ثالث هستند.
  • مسئولیت حفظ امنیت اطلاعات حساب کاربری شامل نام کاربری و رمز عبور به عهدۀ کاربران می‌باشد. در صورت مفقود شدن یا به سرقت رفتن اطلاعات حساب کاربری و گوشی موبایل، کاربر مذکور موظف است در اسرع وقت موضوع را به اطلاع شرکت برساند. بدیهی است تا زمانی که اطلاع‌رسانی به شرکت انجام نشده است، مسئولیت همۀ فعالیت‌هایی که از طریق حساب کاربری مذکور و موبایل کاربر انجام شده و می‌شود به عهدۀ وی خواهد بود.
  • کاربران حق ندارند به سایر اشخاص حقیقی و حقوقی اجازه استفاده از حساب کاربری خود را بدهند یا حساب خود را به شخص حقیقی یا حقوقی دیگری منتقل کنند. در مورد کاربر شخص حقوقی نیز، مسئولیت‌های قانونی بهره‌برداری از خدمات “های (hi)” متوجه مدیران اشخاص حقوقی خواهد بود. درخواست سفر برای کاربر مهمان مشمول این بند نمی‌شود.
  • در شرایط خاصی ممکن است از کاربران برای استفاده از خدمات، درخواست احراز هویت شود، در این شرایط اگر کاربران اطلاعات کافی در اختیار شرکت قرار ندهند، شرکت می‌تواند حساب کاربری آن‌ها را مسدود و از ارائۀ خدمات به نامبردگان خودداری کند.
  • ممکن است بنا به مورد و حسب صلاحدید شرکت، از کاربران درخواست شود که اقدام به تکمیل اطلاعات، ارائه مدارک و یا اصلاح اطلاعات موجود کنند. در این صورت، کاربر متعهد به ارائه اطلاعات و یا اصلاح اطلاعات درخواستی در مدت اعلام و درخواست شده از سوی شرکت خواهد بود. در غیر این صورت شرکت می‌تواند حساب کاربری وی را مسدود کرده و از ارائۀ خدمات به کاربر مذکور خودداری کند.
  • اطلاعات کاربری نزد کاربر گیرنده اطلاعات، محرمانه بوده و هیچ یک از کاربران حق ندارند اطلاعات مربوط به حساب طرف مقابل را (اعم از مشخصات هویتی، شماره تماس، آدرس، عکس و غیره) ذخیره، یا منتشر کند و در دسترس دیگران قرار دهد.
  • کاربر مهمان بدون نیاز به داشتن حساب کاربری و از طریق کاربر مسافر درخواست دهنده سفر حق استفاده از خدمات “های (hi)” را داشته و خواهد داشت. کاربر مهمان در زمان استفاده از خدمات “های (hi)” متعهد به رعایت ضوابط “های (hi)” از جمله شرایط و قوانین حاضر است.

استفاده از “های (hi)

  • کاربران اعم از مسافر، راننده و مهمان متعهد می‌شوند در حین سفر با “های (hi)” از استعمال دخانیات امتناع کنند.
  • با استفاده از خدمات “های (hi)”، کاربران می‌پذیرند و موظف هستند که از خدمات ارائه شده برای انجام هیچ فعالیت غیر‌قانونی طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران، خلاف شرع و مخالف با عرف جامعه استفاده نکنند.
  • کاربران حق ندارند اشیاء غیرمجاز از جمله مشروبات الکلی، مواد مخدر، سلاح یا سایر اشیاء و ادواتی که طبق قانون جمهوری اسلامی ایران مجاز نیست در وسیله نقلیه همراه داشته باشند.
  • کاربر مسافر یا مهمان متعهد است در صورت داشتن بار نامتعارف و یا هرگونه حیوانات مجاز، موضوع را قبل از رسیدن راننده به او اعلام کند. حمل حیوانات مجاز با توافق طرفین میسر خواهد بود و کاربر راننده این حق را دارد که سفر را نپذیرد. همچنین طبق قوانین جاری، حمل حیوانات فوق الذکر تنها در جعبه یا قفس مخصوص مجاز است.
  • کاربران متعهد می‌شوند هیچ‌گاه از خدمات “های (hi)” به صورتی که به “های (hi)”، طرف تجاری و شرکای آن صدمه‌ای وارد کند استفاده نکنند. در صورتی که کاربران نسبت به سوءاستفاده از امکانات فراهم شده در خدمات “های (hi)” در جهت منافع شخصی و یا آسیب مادی یا معنوی به منافع شرکت اقدام کنند، شرکت ضمن داشتن حق قطع خدمات و غیرفعال کردن حساب کاربری آنها، مجاز خواهد بود، با مراجعه به مراجع ذیصلاح، نسبت به پیگیری قانونی از جمله مطالبه خسارات وارده اقدام کند.
  • کاربران می‌پذیرند که شرکت ممکن است از ارسال پیامک، ایمیل و یا Push Notification به عنوان راه ارتباطی با آنها استفاده کند. کاربران می‌توانند درخواست کنند که ارسال این پیام‌ها قطع شود، اما با انصراف از دریافت این پیام‌ها مشکلات احتمالی در استفاده از خدمات “های (hi)” را می‌پذیرند و ممکن است اطلاعات مقتضی را به موقع دریافت نکنند.
  • شرکت یا طرف تجاری ممکن است کدهایی را به عنوان هدیه به کاربران ارائه کنند. با وارد کردن این کدها در نرم‌افزار یا درصدی از هزینۀ خدمات کاسته و یا درصدی از هزینۀ خدمات پس از آن به کاربر برگردانده ‌و یا مبلغ مشخصی به حساب کاربر در اپلیکیشن “های (hi)” اضافه ‌می‌شود. نحوۀ ارائه این خدمات و تعیین مهلت استفاده از آن‌ها منوط به تشخیص و صلاحدید شرکت یا طرف تجاری بوده و در صورت عدم تعلق کدهای مذکور، کاربران حق طرح هیچ‌گونه ادعا و اعتراضی در این خصوص نخواهند داشت.
  • کاربران می‌پذیرند که اجازۀ انتقال یا فروش کدها را به اشخاص دیگر ندارند. همچنین کاربران مجاز نیستند این کدها را به صورت عمومی منتشر کنند – حتی اگر “های (hi)” در فضاهای عمومی به نحوی که در دسترس عموم است، این کدها را منتشر کرده باشد – مگر اینکه شرکت رسماً این اجازه را به آنها داده باشد.
  • کاربران می‌پذیرند موجودی که در حساب کاربری خود دارند مستقل از روش کسب قانونی آن (اگر در نتیجه افزایش موجودی از طریق درگاه بانک یا وارد کردن کدهای تخفیفی که شرکت در اختیار آنها قرار داده یا هر روش دیگری که مورد تایید شرکت باشد) فقط برای استفاده از خدمات “های (hi)” قابل استفاده است و امکان دریافت این وجه را به صورت نقد ندارد.
  • کاربران می‌پذیرند کدهایی که جهت افزایش موجودی یا کاهش هزینه سفر به آن‌ها داده می‌شود، ممکن است منقضی شوند. از آنجایی که شرکت یا طرف تجاری برای ارائه این کدها هزینه‌ای از کاربران دریافت نمی‌کند، این حق برای آن‌ها محفوظ است که مبلغ یا درصد تاثیر این کدها را حتی پس از انتشار بر اساس شرایط کد اختصاص داده شده، تغییر دهد یا در صورت لزوم آن‌ها را باطل کند. هم‌چنین در صورتی که شرکت تشخیص دهد، اعمال این کد به علت خطای فنی یا تخلف صورت گرفته و یا غیر قانونی بوده است، می‌تواند این کدها یا مبلغ موجودی که در نتیجۀ استفاده از آن به حساب کاربر افزوده شده را باطل یا حذف کند.
  • مسئولیت تامین اینترنت و سخت‌افزار لازم و هم‌چنین پرداخت هزینه‌های مربوط به آن‌ها برای استفاده از خدمات “های (hi)” به عهدۀ کاربران است.
  • کاربران اعم از مسافر، راننده و مهمان می‌پذیرند که حداکثر تعداد مسافرانی که می‌توانند در یک خودرو سوار شوند برابر با ظرفیت سرنشین مجاز خودرو مندرج در کارت خودرو است و در صورتی‌که تعداد کاربران مسافر یا مهمان مازاد بر ظرفیت فوق باشد، کاربر راننده حق لغو سفر را خواهد داشت.
  • کاربران متعهد می‌شوند پس از اتمام استفاده از خدمات ارائه شده در اپلیکیشن، از اطلاعاتی که در نتیجۀ استفاده از خدمات “های (hi)” کسب کرده‌اند، هیچ‌گونه استفاده‌ای نکنند. طبعاً ذخیره کردن اطلاعات کاربران در دستگاه تلفن همراه یا به هر شیوۀ دیگر مغایر با قوانین “های (hi)” است. همچنین کاربران متعهد می‌شوند در طول زمان استفاده از خدمات و اپلیکیشن “های (hi)”، فقط در شرایط ضروری و به میزان مورد نیاز از اطلاعاتی که از کاربران ارائه شده است، استفاده کنند. استفادۀ کاربران از این اطلاعات باید مطابق با عرف جامعه و قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد. در هر صورت اطلاعات مذکور به صورت امانت در اختیار کاربران قرار گرفته است و در صورت نقض تعهدات مذکور، شرکت و شخص ذینفع مجاز به پیگیری حقوقی و کیفری موضوع خواهد بود.
  • با استفاده از خدمات “های (hi)”، کاربران می‌پذیرند که در حین سفر، “های (hi)” را وسیله‌ای برای تبلیغات و بازاریابی کالا و خدمات شخصی خود قرار ندهند و از هرگونه معرفی و عرضۀ محصولات و خدمات شخصی و یا متعلق به دیگران خودداری کنند.
  • کاربران متعهد به رعایت همۀ شرایط و قوانین، اصول اسلامی، شرعی، اخلاقی و اجتماعی جمهوری اسلامی ایران از جمله رعایت حجاب در هنگام استفاده از “های (hi)” هستند.
  • کاربران می‌پذیرند و اعلام می‌کنند که متن حریم خصوصی “های (hi)” را مطالعه کرده و مورد قبول ایشان است.
  • کاربران می‌پذیرند که “های (hi)” ارائه دهنده خدماتی است که ارتباط بین کاربران مسافر یا راننده را جهت توافق بر انجام یک سفر فراهم می‌کند. در خدمات “های (hi)” کاربر راننده مختار است یک درخواست سفر را بپذیرد یا رد کند، همچنین کاربر مسافر مختار است پس از ارسال درخواست سفر، مشخص شدن کاربر راننده و قبل از آغاز سفر اقدام به لغو سفر کند. لذا هر سفری که کاربران مسافر با راننده انجام می‌دهد باید به عنوان یک قرارداد لازم مستقل و رابطۀ قراردادی بین کاربران مسافر و راننده در نظر گرفته شود.
    تبصره: در صورت رد بی‌دلیل درخواست سفر توسط کاربر راننده و یا لغو بی‌دلیل و به کرات سفر توسط کاربر مسافر، شرکت می‌تواند نسبت به غیرفعال کردن حساب کاربری آنها به صورت موقت یا دائم اقدام کند.
    تبصره: استفاده کاربر مهمان از خدمات “های (hi)” به تبع قرارداد فی مابین کاربر مسافر درخواست دهنده سفر و کاربر راننده قبول کننده، مجاز خواهد بود. -خدمات “های (hi)” ممکن است با مشارکت خدمات شرکت‌ها یا طرف تجاری دیگری ارائه شود که شرکت “های (hi)” کنترلی روی آن‌ها ندارد. در چنین شرایطی کاربران می‌پذیرند که این خدمات، شرایط و قوانین مختص خود را دارند و “های (hi)” مسئولیتی در خصوص قوانین و خدمات این شرکت‌ها ندارد.
  • از آنجایی که ممکن است شخص یا اشخاصی غیر از کاربر مسافر اعم از کاربر مهمان از حساب کاربری وی استفاده کنند یا سفر بروند، مسئولیت پرداخت هزینه‌های مترتبه متوجه کاربر مسافر است. هم‌چنین لازم به ذکر است که هرگونه مسئولیت قانونی استفاده‌کننده یا گیرنده سفر از حساب کاربری، نسبت به کاربر راننده و شرکت متوجه کاربر مسافر است و بدین ترتیب کاربر مذکور و مسافران نسبت به شرکت دارای مسئولیت تضامنی هستند.
  • کاربر مسافر متعهد می‌شود که به هیچ عنوان با حساب کاربری خود برای انجام سفر اشخاص زیر ۱۸ سال بدون حضور خود درخواست ارسال نکند. کاربر راننده مکلف به لغو (امتناع از انجام) چنین سفرهایی است. در غیر این صورت، مسئولیت انجام سفر بر عهده کاربر راننده و همچنین جبران خسارات وارده احتمالی بر عهده کاربر مسافر است.
  • به منظور تائید هویت و داشتن سفری امن، کاربر مهمان پیش از انجام سفر ملزم به ارائه مدرک هویت عکس‌دار خود (اعم از کارت ملی/‌شناسنامه/گذرنامه) به کاربر راننده است. همچنین کاربر راننده پیش از انجام سفر مکلف به مطالبه و رویت مدرک هویت عکس‌دار فوق و تطبیق آن با کاربر مهمان است. در صورت انطباق، کاربر راننده باید کد ملی کاربر مهمان را پیش از انجام سفر به شماره تعیین‌شده از سوی شرکت پیامک کند و در صورت عدم انطباق کاربر راننده موظف به لغو سفر است.

 هزینه ها و پرداخت

    • کاربران می‌پذیرند امکان استرداد هزینه‌هایی که بر اساس شرایط استفاده از خدمات اپلیکیشن به شرکت یا طرف تجاری می‌پردازند وجود ندارد. شرکت و طرف تجاری مغایرت در هزینه اعلامی و پرداخت شده را تنها در ۴۸ ساعت اولیه رسیدگی می‌کنند. بنابراین کاربران باید موضوع را در همان ۴۸ ساعت اولیه به اطلاع شرکت و طرف تجاری برسانند.
    • کاربران می‌پذیرند هزینۀ ارائه خدمات اعم از سفر از طرف شرکت یا طرف تجاری مشخص می‌شود و پس از استفاده از آن نمی‌توانند اعتراضی نسبت به هزینۀ اعلام شده داشته باشند. بدیهی است از آنجایی که کاربران مجاز به عدم پذیرش هزینۀ اعلام شده از سوی شرکت یا طرف تجاری هستند، در صورت قبول، متعهد به پرداخت آن می‌شوند. به همین منظور کاربران با قبول این شرایط و قوانین به شرکت اختیار دریافت و وصول مبالغ مورد مطالبۀ شرکت یا طرف تجاری را از محل موجودی حساب کاربری خود می‌دهند.
    • پرداخت هزینۀ سفر و سایر هزینه‌های اعلام شده توسط طرف تجاری فقط از طریق روش‌هایی که توسط شرکت یا طرف تجاری مشخص می‌شود می‌تواند صورت گیرد. این روش‌ها عبارتند از: پرداخت از طریق موجودی حساب، کیف پول، پرداخت اینترنتی جهت افزایش موجودی حساب کاربری و یا از طریق USSD برای افزایش موجودی و پرداخت نقدی به راننده. روش‌های پرداخت محدود به موارد مذکور بوده است. هرگونه روش دیگری نظیر کارت به کارت، تهاتری و غیره مورد تایید “های (hi)” نیست و در این صورت “های (hi)” هیچگونه مسئولیتی بر عهده نخواهد داشت.
    • کاربران می‌پذیرند هزینۀ سفر اعلام شده از سوی “های (hi)”، ممکن است بسته به شرایط سفر از جمله نوع سفر، زمان سفر، مدت زمان تخمینی سفر، مبدا، مقصد و مسافت سفر، تغییرات اعلام شده در حین سفر و یا عوامل دیگر متغیر باشد. رقم اعلام شده از سوی شرکت بر اساس استانداردهای قیمت‌گذاری مراجع ذیصلاح تعیین شده است و در صورت پذیرش آن از سوی کاربران حق طرح هیچگونه ادعا و اعتراضی درباره آن وجود نخواهد داشت.
    • کاربر مسافر و مهمان می‌پذیرند هرگونه تخریبی که در خودروی کاربر راننده در نتیجۀ استفاده از خدمات ایجاد شود، مسئولیت تامین هزینه‌های مربوط به تعویض، تعمیر، شست و شو و غیره متضامنا به عهدۀ آن‌ها خواهد بود. در چنین مواردی شرکت حق دارد این هزینه‌ها را از موجودی حساب “های (hi)” یا کیف پول “های (hi)” یا سایر طرف‌های تجاری کاربر مسافر کسر یا از او وصول کند. در صورتی که موجودی نزد شرکت به میزان خسارات وارده و هزینه‌های مترتب بر آن نباشد، کاربر راننده و یا شرکت مجاز به پیگیری وصول مطالبات مذکور خواهند بود. همچنین چنان‌چه کاربر مسافر یا مهمان به فحاشی، توهین، ضرب و جرح و سایر رفتارهای خلاف قانون علیه کاربر راننده اقدام کند حق مراجعه کاربر راننده به مراجع ذی‌صلاح محفوظ است. علاوه بر آن “های (hi)” حق مراجعه به مراجع ذی‌صلاح را به دلیل لطمه به شهرت و اعتبار تجاری خود خواهد داشت.
  • کاربر مسافر می‌پذیرد هرگونه تخریبی که در خودروی کاربر راننده در نتیجۀ استفاده از خدمات با حساب کاربری وی ایجاد شود، مسئولیت تامین هزینه‌های مربوط به تعویض، تعمیر، شست و شو و غیره به عهدۀ وی خواهد بود. در چنین مواردی شرکت حق دارد این هزینه‌ها را از موجودی حساب “های (hi)” کاربر مسافر کسر یا از وی وصول کند. در صورتی که موجودی نزد شرکت به میزان خسارات وارده و هزینه‌های مترتب بر آن نباشد، کاربر راننده و یا شرکت مجاز به پیگیری وصول مطالبات مذکور خواهند بود. همچنین چنانچه کاربر مسافر به فحاشی، توهین، ضرب و جرح و سایر رفتارهای خلاف قانون علیه کاربر راننده اقدام کند حق مراجعه کاربر راننده به مراجع ذیصلاح محفوظ است. علاوه بر آن شرکت حق مراجعه به مراجع ذیصلاح را به دلیل لطمه به شهرت و اعتبار تجاری خود خواهد داشت.
  • کاربر مسافر می‌پذیرد خدمات “های (hi)” صرفا جابه‌جایی مسافر است و نمی‌تواند برای ارسال هرگونه مرسوله بدون حضور خود درخواست سفر ارسال کند. چنان‌چه راننده با مورد فوق مواجه شود، مجاز به لغو (امتناع از انجام) سفر است.
  • کاربران ملزم به پرداخت کلیه هزینه‌های اعلام شده توسط طرف‌های تجاری هستند.

مسئولیت “های (hi)”

  • شرکت و طرف‌ تجاری با تمام امکانات خود از جمله مرکز تماس ۲۴ ساعته، واحد رسیدگی به شکایات و فرایند میانجیگری، تمامی تلاش خود را برای جلب رضایت کاربران و رفع هرگونه اختلاف احتمالی بین آنها در زمان استفاده از خدمات “های (hi)” به کار می‌گیرند.
  • شرکت و طرف تجاری با استفاده از نظارت‌های خود و انجام نظرسنجی از کاربران در انتهای سفر تلاش می‌کند خدمات با کیفیت مطلوب به کاربران ارائه دهد.
  • شرکت و طرف تجاری برای فراهم کردن امکان استفاده از خدمات نرم‌افزاری توسط دستگاه‌های کاربران تلاش می‌کنند، اما تضمینی نسبت به اجرا شدن آن روی همۀ دستگاه‌ها یا شبکه‌های ارتباطی (اینترنت، شبکۀ تلفن‌ همراه و …) نخواهد داد.
  • اطلاعات کاربران به عنوان اطلاعات محرمانه نزد “های (hi)” و طرف تجاری محافظت شده و دسترسی به آن توسط اشخاص ثالث ممنوع بوده، مگر برابر قانون و تصمیم مقام ذیصلاح قضایی. بنابراین در موارد قانونی و هم‌چنین درخواست و صدور دستور مقتضی از سوی مراجع قضایی، شرکت مکلف به ارائۀ اطلاعات کاربران به مراجع مذکور است. لازم به توضیح است که ارائه اطلاعات کاربری صرفا از طریق اپلیکیشن امکان‌پذیر است و به منظور حفظ امنیت اطلاعات کاربران و اصل محرمانگی، ارائه اطلاعات کاربری به خود کاربر و اشخاص ثالث به صورت تلفنی و حضوری مقدور نیست، مگر به حکم قانون.
  • چنان‌چه هر یک از کاربران “های (hi)” در زمان استفاده از خدمات آن با مشکلی مواجه شوند برابر شرایط فوق می‌توانند شکایت خود را از طریق مرکز تماس ۲۴ ساعته، پشتیبانی اپلیکیشن “های (hi)”و بخش ثبت شکایات موجود در وب سایت hi-kish.ir مطرح کنند. “های (hi)” پیگیری لازم را بنا به مورد انجام خواهد داد و تلاش خود را جهت حل و فصل اختلافات به‌عمل خواهد آورد.
  • همۀ اطلاعات مورد نیاز کاربران درباره نحوه و شرایط ارائه خدمات “های (hi)” و استفاده از نرم‌افزار‌های ارائه‌دهنده خدمات اعم از مسافر و راننده، توسط شرکت و طرف تجاری در نرم‌افزار قرار داده شده است. اشخاص می‌توانند با مراجعه به قسمت مذکور و مطالعۀ آن‌ کاملا با شرایط ذکر شده و خدمات “های (hi)” آشنا شوند. همچنین همکاران ما در مرکز تماس به صورت ۲۴ ساعته پاسخگوی هرگونه ابهام و سوال کاربران هستند.
  • مسئولیت “های (hi)” فقط در فرضی متصور است که کاربران از طریق اپلیکیشن اقدام به اخذ خدمات از جمله ارسال درخواست و قبول توسط کاربر دیگر کرده باشند. لذا اگر کاربر راننده و کاربر مسافر که در اپلیکیشن “های (hi)” ثبت‌نام کرده‌اند خارج از اپلیکیشن با یکدیگر بر انجام سفر توافق کنند هیچ‌گونه مسئولیتی متوجه “های (hi)” نخواهد بود.
  • طرف‌ تجاری استفاده‌کننده از خدمات “های (hi)” به صورت مستقل و بر اساس شرایط و قوانین منتشر شده در اپلیکیشن یا سایت خود اقدام به ارائه خدمات می‌کند. استفاده از خدمات طرف‌ تجاری از طریق “های (hi)” توافق مستقلی فی مابین کاربران و طرف تجاری ارائه‌دهنده خدمات بوده و طرف تجاری بر اساس شرایط و قوانین و قراردادهای خود مسئول پاسخگویی به کاربران است. “های (hi)” صرفا ارائه‌دهنده خدمات به طرف تجاری بوده و نسبت به خدمات ارائه شده توسط طرف تجاری به کاربران مسئولیتی نخواهد داشت.
  • مسئولیت کاربران
  • مسئولیت همۀ اقدامات و افعال کاربران که ناشی از عدم رعایت قوانین موضوعه جمهوری اسلامی ایران از جمله قانون مجازات اسلامی (ارتکاب جرم در هنگام استفاده از خدمات اپلیکیشن “های (hi)” و قوانین مدنی (ورود خسارت به اموال کاربران) باشد، برعهدۀ شخص متخلف بوده و “های (hi)” و طرف تجاری هیچ گونه مسئولیتی در قبال اعمال و افعال فوق نداشته و نخواهند داشت. “های (hi)” می‌تواند ضمن غیر فعال کردن حساب کاربری متخلف، از طریق مراجع ذیصلاح، اقدامات قانونی را علیه نامبرده نسبت به احقاق حقوق قانونی خود به عمل آورند.
  • هرگونه اقدامی از سوی کاربران که منجر به ورود خسارت به شهرت، اعتبار و دارایی‌های “های (hi)” شود تخلف از شرایط قراردادی و قانونی تلقی خواهد شد. “های (hi)” این حق را برای خود محفوظ می‌داند که حساب کاربر متخلف را مسدود کند و در صورت نیاز اقدامات قانونی لازم را علیه متخلف به‌عمل آورد و خسارت و حقوق قانونی خود را مطالبه کند. -کاربر راننده متعهد می‌شود تنها از علایم و اقلام سازمانی که توسط “های (hi)” تهیه و در اختیار او گذاشته شده است استفاده کند. مسئولیت استفاده از اقلام و علایمی که سبب ایجاد مشابهت و اشتباه برای کاربران مسافر و یا سایر اشخاص اعم از حقیقی و یا حقوقی شود، به عهدۀ کاربر راننده است. در این موارد شرکت می‌تواند نسبت به قطع ارائه خدمات با شخص متخلف و پیگیری قانونی اقدام کند و شخص متخلف مکلف به جبران خسارات وارده به شرکت خواهد بود.
  • مسئولیت رعایت همۀ قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی اعم از درون و بین شهری و نیز عدم استفاده از نرم‌افزار “های (hi)” در حین رانندگی و حفظ سلامت خودرو بر عهدۀ کاربران راننده است.
  • کاربر راننده برابر مصوبات قانونی متعهد به بیمه کردن وسیله نقلیه خود تا سقف تعهدات قانونی است تا در صورت بروز خسارات به اشخاص ثالث و یا هر یک از سرنشینان امکان جبران خسارات از طریق شرکت بیمه‌گر میسر باشد.
  • کاربران اعم از مسافر و راننده متعهد می‌شوند در صورت مواجهه با نقض هر کدام از تعهدات حین سفر و یا نقض قوانین موضوعه جمهوری اسلامی ایران از جمله قانون مجازات اسلامی (ارتکاب جرم) و قوانین مدنی (ورود خسارت به اموال کاربران) بدون مداخله مستقیم، از انجام هر اقدامی بر اساس صلاحدید شخصی پرهیز کنند. کاربر راننده در صورت نیاز می‌تواند خودرو را متوقف کند و موضوع را با پشتیبانی “های (hi)” در میان بگذارد، کاربر مسافر نیز می‌تواند تا برقراری تماس با پشتیبانی از کاربر راننده درخواست توقف خودرو را داشته باشد. در نهایت پشتیبانی “های (hi)” تصمیم مقتضی را بر مبنای وضعیت اخذ می‌کند و در صورت لزوم موضوع با نیروی انتظامی و مراجع ذیصلاح در میان گذاشته می‌شود.
    تبصره: پیاده کردن کاربر مسافر بدون رضایت نامبرده و قبل از اعلام نظر پشتیبانی “های (hi)” ممنوع است.
  • کاربران مکلف به رعایت کلیه شرایط و قوانین منتشرشده در اپلیکیشن و سایت طرف تجاری استفاده‌کننده از خدمات “های (hi)” هستند و در صورت نقض تعهدات و شرایط مذکور مسئول پذیرش کلیه آثار ناشی از تخلف در قبال طرف تجاری خواهند بود.
  • کاربران راننده مکلف به انجام سفر با وسیله نقلیه‌ای است که از نظر فنی سلامت کامل داشته باشد و قبل از انجام سفر مکلف به احراز صحت وسیله نقلیه از قبیل ترمزها، فرمان، روشنائی (چراغ‌های جلو و عقب، وضعیت شکستگی یا انکسار نور شیشه‌های جلو)، چرخ‌ها، بوق، برف پاک‌کن، وسائل گرمایشی و سرمایشی، ترمزهای پایی و دستی و لوله کشی و رابط‌های آن، چراغ‌های راهنما، برق و آیینه‌ها، سیستم فرمان و چرخ‌های جلو و عقب، کمربند ایمنی استاندارد به تعداد صندلی‌ها، سلامت عملکرد درب‌های جلو و عقب (دستی و برقی)، دسترسی به کلیدهای اضطراری درب‌های خروجی است.
  • در صورت لغو بیش از تعداد مجاز سفر توسط کاربر راننده در طی روز، که از طریق اپلیکیشن به اطلاع کاربر متخلف رسانده می شود، کاربر راننده متعهد و ملتزم می باشد مبلغ مشخصی را تا سقف ۲۵۰۰۰ ریال، با توجه به محدوده فعالیت و تصمیم شرکت، به عنوان وجه التزام قراردادی پرداخت نماید. وصول تمام یا قسمتی از خسارات و وجه التزام فوق یا تهاتر ان با موجودی ریالی کاربر راننده نزد شرکت بلامانع است و کاربر در این خصوص رضایت بدون قید و شرط خود را اعلام می نماید و یا در صورت عدم کفایت مطالبات کاربر راننده نزد شرکت برای جبران خسارت وارده و وجه التزام فوق، شرکت مجاز خواهد بود نسبت به مطالبه آنها از کاربر راننده از طریق مراجع ذیصلاح قضایی اقدام نماید.

 شرایط بار و وسایل همراه کاربر مسافر یا مهمان

  • وسایلی که کاربر مسافر یا مهمان نباید به همراه داشته باشد، عبارت است از مواد منفجره، محترقه، مواد سمی، اسیدی، بیماری‌زا و بد بو، مایعات و جامدات آتش‌زا و سوختی، مواد و وسایل رادیواکتیو و بارهای حجیم مانند بسته‌های بزرگ، و کاربران از حیث وسایل مورد نیاز جهت حمل مکلف به رعایت ضوابط آیین‌نامه اجرائی حمل و نقل جاده‌ای مواد خطرناک است.
  • وسایل همراه کاربر مسافر یا مهمان باید متناسب با فضای داخل اتاق خودرو باشد به نحوی که متعارف محسوب شود و وزن و نوع آن متناسب با وزن و شرایطی باشد که از طرف کارخانۀ سازندۀ خودرو تعیین شده است.
  • بار غیر متعارف در اتاق، باری است که حمل آن باید توسط صندوق خودرو انجام پذیرد، از قبیل صندوق میوه، محموله تجاری و سایر محموله‌های غیر متعارف.
    ۷-۴- انتقال بار و کالا بدون حضور کاربر مسافر یا مهمان (مالک کالا) توسط کاربر راننده ممنوع است و کاربر مسافر یا مهمان حق ارسال کالا را بدون حضور خود نخواهد داشت. در صورت عدم رعایت این موضوع، مسئولیت‌ آن برعهدۀ کاربران است و شرکت می‌تواند نسبت به قطع دسترسی و پیگیری قانونی اقدام کند.
  • کاربر راننده مجاز به عدم پذیرش بارهای همراه کاربر مسافر یا مهمان به شرح فوق است. در صورتی که در ابتدای سفر، کاربر راننده از محتویات بار همراه کاربر مسافر اطلاع نداشته باشد و در حین سفر نسبت به غیرمجاز بودن محتویات بار همراه کاربر مسافر یا مهمان اطلاع پیدا کند، کاربر راننده مکلف به اعلام گزارش فوری به پشتیبانی “های (hi)” است.
  • چنان‌چه کالایی متعلق به کاربر مسافر یا مهمان در خودرو باقی بماند، کاربر راننده مکلف است پس از آگاهی از این مسئله در اسرع وقت به شرکت اطلاع‌رسانی کند. کالا به صورت امانت به مدت یک هفته نزد کاربر راننده باقی می‌ماند و در محل مورد توافق کاربر راننده و کاربر مسافر یا مهمان و تحت نظارت و پیگیری “های (hi)”، کالا به کاربر مسافر یا مهمان تحویل داده می‌شود. چنانچه کاربر راننده و کاربر مسافر یا مهمان بر سر قیمت تحویل کالا توافق نکنند، بایستی از شرکت درخواست کنند که هزینۀ آن را محاسبه و اطلاع‌رسانی کند و “های (hi)” در یک هفته اول وظیفه تحویل گرفتن و تحویل دادن کالای مذکور را ندارد. در صورتی که بعد از یک هفته کاربر مسافر یا مهمان برای دریافت کالای مذکور اقدام نکند، کاربر راننده آن را به شرکت تحویل خواهد داد و هیچ‌گونه ادعایی از جانب کاربر مسافر یا مهمان مبنی بر سرقت یا نقص یا عیب کالای تحویل داده شده توسط کاربر راننده به “های (hi)”، علیه شرکت مسموع نخواهد بود.

موارد فنی

  • کاربران حق ندارند هیچ‌گونه تلاشی در جهت استخراج سورس کد Source Code نرم‌افزارهای “های (hi)” و دیکامپایل Decompile، مهندسی معکوس Reverse Engineering یا فعالیت‌های مشابه انجام دهند، مگر اینکه اجازۀ چنین کاری به صورت قانونی صادر شده باشد.
  • کاربران مجاز نیستند با استفاده از روش‌هایFraming یا Mirroring و روش‌های دیگر، نسخۀ دیگری از خدمات “های hi” را روی سرورهای دیگر ارائه کنند. همچنین کاربر مجاز نیست در نرم‌افزار “های (hi)” یا در روش ارائۀ خدمات تغییر یا اخلالی ایجاد کند.
  • کاربران حق ندارند نرم‌افزار یا اسکریپتی با هدف ایندکس‌گذاری (Indexing)، مطالعه یا هرگونه فعالیت داده‌کاوی روی خدمات اجرا کنند.
  • کاربران حق ندارند هیچ فعالیتی در راستای حصول دسترسی غیرقانونی و غیرمتداول به هیچ بخش از اپلیکیشن “های (hi)” یا سامانه‌های مرتبط با “های (hi)” انجام دهند.

محتوای تولید شده توسط کاربران

شرکت یا طرف تجاری ممکن است در شرایطی به کاربران اجازه دهند که در وب سایت، نرم‌افزار موبایل، شبکه‌های اجتماعی و یا سایر بخش‌های این سامانه، عکس، متن، فایل صوتی، فایل تصویری یا فایل‌های مشابه منتشر کنند. مالکیت این مطالب همچنان متعلق به کاربران خواهد بود. اما با ثبت آن‌ها در خدمات‌ مرتبط به “های (hi)”، کاربران این حق را به شرکت یا طرف تجاری می‌دهند که اطلاعاتی را که از حالت محرمانه خارج شده است، منتشر کنند و یا به اشخاص حقیقی یا حقوقی دیگر منتقل کنند.

* قطع خدمات*

“های (hi)” به هر دلیلی به این نتیجه برسد که حضور هر یک از کاربران اعم از راننده یا مسافر یا مهمان می تواند امنیت و آرامش کسب و کار و یا دیگر کاربران را در معرض تهدید قرار دهد، طبق صلاحدید خود مجاز به مسدود کردن حساب کاربر مذکور یا عدم اجازه استفاده از خدمات به صورت موقتی یا دائم است. اگر کاربران تعهدات این شرایط و قوانین را رعایت نکنند یا دسترسی آنها به خدمات “های (hi)” خطرناک باشد یا مطلوب نباشد، شرکت حق حذف دسترسی کاربر مذکور را به خدمات “های (hi)” دارد. در این صورت، کاربر حق طرح هیچگونه ادعا و یا اعتراضی را نخواهد داشت.

توافق از راه دور

  • کاربران توافق می‌کنند برای مبادلۀ آسان اطلاعات و انجام توافقات جدید، همۀ تغییرات و الحاقیه‌های شرایط و قوانین حاضر اعم از تغییر و اضافه کردن شروط آن، تنظیم قراردادها، اخطاریه‌ها و ابلاغیه‌های مربوط به شرکت یا طرف تجاری، از طریق اپلیکیشن “های (hi)” به‌عمل آید و کاربران ضمن پذیرش اطلاع از شرایط و روند اجرایی توافق از راه دور و به صورت الکترونیکی، موافقت خود را نسبت به اعمال هرگونه شرایط و توافق جدید را از طریق فضای مجازی و به صورت الکترونیکی اعلام می‌کنند.
  • حساب کاربری متعلق به شخص کاربر و استفاده از آن قائم به شخص کاربر و غیر قابل انتقال است. کلیه مسئولیت‌های مربوط به حفظ و حراست از حساب کاربری برعهدۀ کاربر دارای حساب کاربری است. کاربران ضمن پذیرش کلیه مسئولیت ناشی از استفاده حساب کاربری، همۀ داده پیام‌های صادره از طریق حساب کاربری مذکور اعم از شکل، عبارت، تاییدیه، انتخاب اشکال و تایید آنها را منتسب به خود دانسته و هرگونه ادعایی نسبت به انکار، تردید و جعل داده پیام‌های ارسال شده از ناحیۀ کاربران غیر قابل استماع و مردود است.
  • کاربران می‌پذیرند هرگونه رویه، اشکال، عبارات مبین تایید و اعلام قبولی و تصدیق داده پیام‌های صادره از طرف “های (hi)” به منزله امضا الکترونیکی و قبولی محسوب می‌شود و هرگونه ادعایی نسبت به امضا و قبولی مذکور غیر قابل استماع و مردود است.
  • کاربران با عضویت در خدمات “های (hi)” و استفاده از آن قصد و اراده خود را نسبت به پذیرش انعقاد هرگونه اقدام و عمل حقوقی از جمله عقود و معاملات از راه دور و از طریق سامانۀ رایانه‌ای و الکترونیکی اعلام می‌کنند.
  • کلیه رویه‌های حقوقی و فنی اعم از احراز هویت کاربر، ایجاب و قبول، امضای الکترونیکی و تاییدیه‌های مرتبط ارائه‌شده توسط “های (hi)” جهت انعقاد قرارداد الکترونیکی با کاربران از طریق اپلیکیشن، مورد قبول کاربران بوده و هرگونه روش فنی جهت تنظیم قرارداد از جمله ایجاب و قبول به مثابه توافق کتبی است. هرگونه ادعایی اعم از انکار و  تردید نسبت به قرارداد الکترونیکی غیر قابل استماع و مردود است.
  • با توجه به انعقاد قرارداد حاضر به صورت الکترونیکی و در فضای مجازی، کاربران موافقت خود را نسبت به تعیین اقامتگاه “های (hi)” به عنوان محل انعقاد قرارداد، اعلام می‌کند.

بخش دوم : رعایت حریم شخصی کاربران در اپلیکیشن “های (hi)”

رعایت حریم شخصی کاربران در اپلیکیشن “های (hi)” بسیار حائز اهمیت است. در این متن نحوۀ ذخیره‌سازی و استفاده‌ی “های (hi)” از اطلاعاتی که در نتیجه استفاده‌ی کاربران از خدمات در سامانۀ “های (hi)” ثبت می‌شود شرح داده شده است.

جمع‌آوری اطلاعات

بخشی از اطلاعاتی که “های (hi)” ذخیره می‌کند اطلاعاتی است که شما به صورت مستقیم در فرآیند ثبت نام، ارسال درخواست سفر، تماس با مرکز تماس و یا روش‌های مشابه در سامانه ثبت می‌کنید. این اطلاعات شامل نام، نام خانوادگی، تاریخ تولد، شماره تلفن همراه، شماره تلفن ثابت، آدرس، آدرس پست الکترونیکی و اطلاعاتی از این دست می‌باشد.

اطلاعاتی که در نتیجه استفاده شما از سرویس ذخیره می‌شود

علاوه بر اطلاعاتی که شما به صورت مستقیم در سامانه ثبت می‌کنید، برخی از اطلاعاتی که در نتیجۀ استفاده‌ی شما از سرویس تولید می‌شود نیز در “های (hi)” ذخیره خواهد شد. این اطلاعات در زیر شرح داده شده‌اند:

۱ – اطلاعات مکانی

هنگامی که شما از سرویس “های (hi)” استفاده می‌کنید موقعیت مکانی مبدا، مسیر طی شده، موقعیت مکانی مقصد شما و همچنین بازۀ زمانی آغاز و پایان سفر، ذخیره می‌شود. لازم به یادآوری است در طول سفر از طریق برنامۀ راننده در فاصله‌های زمانی مشخص موقعیت مکانی خودرو ثبت می‌شود.

۲ – تراکنش‌های مالی

هنگامی که شما اعتبار حساب کاربری خود در “های (hi)” را از طریق کارت‌های بانکی افزایش می‌دهید، شمارۀ تراکنش و پیگیری بانکی در “های (hi)” ثبت می‌شود. لازم به ذکر است، با توجه به اینکه تمامی تراکنش‌های مالی از طریق سامانه‌های بانکی صورت می‌گیرد، “های (hi)” در فرآیند انتقال وجه و یا افزایش اعتبار از طریق کارت‌های بانکی هیچ‌گونه دسترسی به اطلاعات کارت بانکی شما ندارد.

نحوه استفاده از خدمات

“های (hi)” ممکن است اطلاعات مربوط به نحوه استفاده کاربران از نرم‌افزار موبایل و سایت “های(hi)” را ثبت می‌کند. از این اطلاعات برای بهبود کیفیت خدمات استفاده می‌شود.

اطلاعات مربوط به دستگاه مورد استفاده و شبکه اینترنت

“های (hi)” ممکن است اطلاعات مربوط دستگاهی که شما از طریق آن از سامانه استفاده می‌کنید (تلفن همراه، تبلت و غیره) از جمله نوع دستگاه، سیستم عامل، مشخصات سخت افزاری و همچنین اطلاعات مربوط به روش اتصال شما به اینترنت از جمله شبکه ۳G، وای‌فای (WiFi) و غیره را ذخیره کند.

استفاده از اطلاعات

اطلاعاتی که در “های (hi)” ذخیره می‌شود در موارد زیر ممکن است مورد استفاده قرار بگیرد و استفاده‌ی کاربر راننده یا مسافر از سرویس “های (hi)” به منزلۀ قبول و اعطای اختیار به “های (hi)” جهت استفاده و بهره‌برداری از اطلاعات فوق الذکر به شرح زیر می‌باشد:

ارائه، نگه‌داری و بهبود کیفیت خدمات؛

  • برقراری ارتباط بین راننده و مسافر جهت تسهیل فرآیند سفر؛ به طور مثال راننده می‌تواند از شماره تلفن همراه مسافر برای پیدا کردن مکان دقیق مسافر هنگام سوار شدن استفاده کند؛
  • ارتباط “های (hi)” با مسافر جهت اطلاع‌رسانی، کنترل کیفی، بررسی شکایات و غیره؛
  • شخصی‌سازی سرویس برای هر کاربر شامل ارائه پیشنهادهای ویژۀ هر کاربر؛

بدیهی است مسئولیت حفظ و نگهداری از تمامی اطلاعات فوق الذکر برعهده “های (hi)” می باشد؛ به نحوی که هیچ شخص اعم از حقیقی و یا حقوقی غیر ذیصلاح حق دسترسی به اطلاعات مذکور را نخواهد داشت. صرفاً در صورتی که طبق درخواست و یا صدور دستور مقتضی از سوی مراجع قضایی، اطلاعات کاربر راننده و یا مسافر – اعم از اینکه به صورت مستقیم از سوی ایشان و یا به صورت خودکار جمع آوری و ضبط شده باشد – مطالبه شود، “های (hi)” موظف به ارایۀ اطلاعات درخواستی به مراجع مذکور خواهد بود.