وبلاگ

جزیره کیش کجاست ؟ ?

جزیره کیش کجاست ؟ ?

پیشنیه جزیره کیش به دوران هخامنشیان برمی گردد و در دوره سلجوقیان رونق می گردد. نام قدیمی آن “جزیره قیس” بوده و همواره مورد نزاع ایرانیان و کشورهای حاشیه خلیج فارس بوده است.

کیشوند نامی است که به مردمان ساکن این جزیره اطلاق می گردد. آن ها عمدتا به شغل ماهیگیری دریانوردی و دامداری مشغول هستند و به خاطر صید مروارید به مروارید خلیج فارس مشهور است.

در ادامه به گزیده از آداب و رسوم و ویژگی های این مکان گردشگری می پردازیم.?

فرهنگ و رسوم

  • غذاهای سنتی:

– محبوس لحم:‌ محبوب ترین غذای مردمان کیش

– سمک مشوی: یک نوع غذای عربی پرطرفدار در کیش

– مرگوگ: مرگوگ یا مرقوق یکی دیگر از غذاهای لذیذ که شامل سبزیجات است.

  • سوغات ? : علاوه بر مراکز خرید و پاساژهای بزرگ کیش می توان از کوزه‌های سفالی سبد و حصیر و صنایع دستی تهیه شده از صدف و مرجان و گوش ماهی به عنوان سوغات و صنایع دستی کیش نام برد.

مکان های دیدنی

تفریحی:

− تفریحات آبی ?(غواصی ، شاتل ،جت اسکی ، پاراسل ، ماهیگیری)

− تفریحات غیرآبی ? (جایروکوپتر، جنگ های شادی ، سافاری ، بانجی شامپینگ)

− پایاب: پایاب‌ها دهلیزهایی هستند که در کنار دهانه قنات ها واقع شده اند و با تعدادی پله به سطح آب جاری در زیرزمین می رسند.

− خانه مردم شناسی کیش: مکانی مناسب برای کسانی است که علاقه مند به آشنایی با فرهنگ و شیوه زندگی مردمان کیش در گذشته.

− کشتی به گل نشسته: یکی دیگر از جاذبه های تفریحی کشتی به گل نشسته ی معروف یه کشتی یونانی است. این کشتی در سال ۱۳۴۵ به دلایل نامعلومی در نزدیکی این جزیره متوقف شد.

تاریخی:

شهر حریره: حریره نام شهری در جزیره کیش است که در موقعیت شمال آن قرار گرفته است و جزو آثار ملی ایران است. از این شهر تنها ویرانه هایی بجا مانده است که اخیرا مرمت گشته است. از جمله آثار بجا مانده “حمام شهر” و “مسجد قدیمی” و “کاریزها” و “کارگاه شیشه گری” و “عمارت اعیانی” هستند.

− قنات کیش: قنات های کیش پیشینه ای قدیمی حدودا ۳۰۰۰ ساله دارند که در عمق ۱۵ متری زیر زمین حفاری شده اند. نکته حایز اهمیت این قنات ها سقف پوشیده شده از مرجان و صدف های طبیعی است.

امکانات رفاهی:

جزیره کیش یکی از شهرهای با تعداد هتل ? بالا است. گردشگران و مسافران می توانند در هر کدام از هتل های کیش بنا به شرایط رفاهی از ۳ ستاره٬ ۴ ستاره و ۵ ستاره استفاده نمایند. از جمله هتل های کیش می توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱ هتل مارینا پارک

۲ هتل داریوش

۳ هتل ترنج

۴ هتل فلامینگو

همچنین گردشگران و مسافران می توانند از برنامه hi-taxi (های-تاکسی) جهت جابجایی  بهرمند گردند. خدمات این برنامه شامل موارد زیر است:

۱ رزرو تاکسی ? برای خود و دیگران به صورت آنلاین

۲ رزرو پیک ? به صورت آنلاین

جهت دریافت اطلاعات بیشتر می توانید به آدرس زیر مراجعه کنید:

? برنامه hi-taxi (های-تاکسی) ?

راه های دسترسی

از جمله راه های دسترسی می توان به سفر با هواپیما ? و یا کشتی ? اشاره کرد. سفر به صورت کشتی از طریق بندر گناوه و یا چارک به مقصد جزیره کیش انجام پذیر است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.